lite shopping iaf


Hej!

här sitter jag vid datorn och tar det lungan. Har varit i Farsta och haandlat lite grann med älskling, men bara lite, hann inte så mkt :p först åt vi på Thaistället, det var gott.
4 toppar blev det iaf, en vit, en svart, en mörklblå och en hallonrosa från Hm, sen ett par mysbrallor som jag ej testade, de va på rea och dom var big misstake tror jag :p dom åker tillbaka imorgon, sen ett par byxor och en svart vringad tröja från cubus, och en ljusrosa tröjklänning fast som en t-shirt från Twilfit. Jag är nöjd med allt förutom mysbyxorna från hm :p sen måste jag nog byta storlek på topparna, fanns inte xs så ska kolla i huddinge imorgon och jämföra, det är alltid sådär, antingen xs eller s. Oftast är det så om jag tar s blir det lite pösigt i midjan men bra längd oftast och med xs blir det bra runt kroppen men ibland blir plaggen lite för korta och de är de värsta ja vet! att gå o dra ner tröjor eller linnen t ex. Någon kanske känner igen sig, kanske, kanske inte. Så det får jag göra imorgon innan jobbet, hålla på och prova och byta. jobb 12-17 imorrn, de blir bra de.

Fasiken vad trött jag är på att vara blond! jag verkar aldrig bli av med de blonda som jag en gång i tiden blekte och blekte, de kommer tillbaka trots toningar :P har inte blekt håret sen maj 07 typ, jag har tonat de två gånger. Första gången ljusbrunt, men de sköljdes mer o mer ut och sen va de ju sommar o då blektes det såklart. Efter sommaren 07 tonade jag hos frisören igen, sköljdes ur o sköljdes ur, jag lät bara håret växa och lät de vara men sen blev de ju såklart utväxt, slingade utväxten innan thailand, såklart blektes det där borta så nu är jag mellanblond? typ. Jag är trött på de men ja vill inte vara brunett heller. Jag vill ha brunblont, nån som fattar? jag sa de till min nya frisör innan Thailand men hon sa nej eftersom jag skulle till thailand och då skulle färgen ändå förstöras o blekas så då slingade hon bara utväxten till samma färg som resten av håret.
What to do? ska nog boka en tid snart och leta upp en riktigt bra bild att visa. Jag har frågat några också vad jag passar bäst i osv, Jimmy säger att de inte spelar någon roll "för att jag passar ju i båda" bra hjälp :P Min frisör tycker att jag ska vara ljushårig, mamma tycker att jag ska ha som jag har, Rickard verkar helt besatt av att få mig till brunett! han tycker jag ska ha lika mörkt som katie holmes! aldrig.

Är det något jag är trött på, så är det de här vitblonda! missförstå mig inte nu, ljusblont kan man ha absolut, de kan vara fint bara man har en snygg färg och sköter håret bra men när håret är nästintill vitt, det är inte fint tycker jag :P känns som att jag ser miljontals vitblonda tjejer passera genom centrum under dagarna jag jobbar, och ibland är det inte bara håret man reagerar på utan sminket o kläderna också, vad fan har hänt liksom? känns som att var tionde tjej som går förbi där ute är vitblond, råsminkad, pumps, genomskinliga strumpbyxor, kjol, och typ goosejacka eller fjällrävenjacka då de kan va kallt ute och snöa, nää usch. Är det nått nytt mode jag missat eller.
nemen gud vad jag klagar känns de som, folk får väl gå runt som dom vill men ville bara skriva mina åsikter.

jaha, ska nog äta snart o sen ta en dusch! imorgon är det jobb och yes jag längtar! det är fan skitskojj på jobbet! :)
Love Dressmann och love mina 3 arbetskamrater.

Hasta la vista!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0