Overkligt


Tjäna! Allt bra?

Maj månad nu, mkt kul som väntar i maj tror jag. Marie fyller år, Jessica fyller år och t o m lilla Donna fyller år här i maj. Man kan ju även hoppas på att inflytt blir denna månad! Känns overkligt att vi flyttar till vårt hus snart. De har varit en lång resa minst sagt med både lycka och tråkigheter på vägen! 

Först stölden av halva vår isolering som låg på tomten, otroligt tråkigt. Vi hade försäkring men var ju ändå tvungen att betala en tråkig självrisk. Men något kul var att vi fick för mycket ny isolering sen så de blev galet mkt över (perfekt till övervåningen ) . 

Tråkig grej nr 2 var att det blivit ett konstruktionsfel på huvudritningen vilket resulterade i att en takstol satt PRECIS där vår köksfläkt skulle sitta! Jävligt klantigt av dom! Fiskarheden ville helst av allt inte komma och kapa takstolen och göra om massa (både dyrt och krångligt för dom) så vi var väldigt snälla och gick med på att flytta vår köksö 15 cm. Dom kom väldigt billigt undan. 

Så för att dom inte ska komma för billigt undan har jag ringt några samtal till deras huvudkontor, de minsta dom kan göra är att ge oss en kompensation tycker jag. De jag pratat med hittills förstår helt och hållet att vi vill ha de. Imorrn ska chefen för den avdelningen ringa upp mig och diskutera kompensationen då hon hade gått för dagen när jag ringde , typiskt. Någonting till övervåningen vill vi nämligen ha för deras klantiga miss. Haha. 

Annars är lyckan total! :) snart sommar och inflytt, lovely! 







Puss

Kommentarer
Postat av: Marie

helt rätt att be om ersättning gumman! kämpa på, dom vill ha nöjda kunder så ge dig inte förens ni fått något för deras misstag :) du är bäst!

2014-05-07 @ 12:42:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0